4D9A2489

De drie elementen van een sterke positionering.

Wat is positionering nou eigenlijk?

Positionering is het proces waarbij je een onderscheidende brand positie in wilt nemen in de brein van jouw ideale klant. Je wilt dus bewust een bepaalde positie innemen dat onderscheidend is vergeleken met je concurrenten en relevant is voor jouw doelgroep.

In simpele taal, je wilt zo goed opvallen in de markt dat jouw ideale klant jou herkent en belangrijker nog onthoudt! 

Het doel is daarnaast ook vooral aansluiting en verbinding vinden met jouw ideale klant. Niet alleen dat je uniek en onderscheidend genoeg bent zodat ze je überhaupt nog zullen onthouden, maar ook dat ze de juiste dingen en het juiste beeld van jou en jouw bedrijf onthouden.  

Vaak denken ondernemers dat ze weinig verkopen omdat hun marketing niet in orde is. Maar 9 van de 10 keer zit hem vaak in de stap die hiervoor nog nodig is, namelijk een sterke positionering. 

Drie dingen zijn belangrijk voor een sterke positionering:

  1. Onderscheidend zijn vergeleken met concurrenten.
    In jouw aanbod, je expertises, maar ook in jouw eigen sausje, persoonlijke branding etc. 
  2. Een duidelijke Brand Indentiteit hebben.
    Dit houdt in, een brand dat zowel visueel als in de boodschap super helder en consistent communiceert.
  3. Relevant zijn voor je doelgroep.
    Jouw boodschap moet relevant zijn voor jouw doelgroep, ze moeten aansluiting vinden in wat je deelt en vertelt. Ze moeten zoeken naar wat jij te bieden hebt. 


Authentiek & ragscherp

Misschien hoor je het al een beetje, maar om jezelf sterk te kunnen positioneren heb je een brand nodig dat uniek is, persoonlijk en heel erg helder in haar boodschap. Dat is hoe jij je kan onderscheiden van concurrenten, hoe jij authentiek jezelf kan laten zien en ook hoe je die verbinding vindt met jouw doelgroep. 

Jouw doelgroep wil jou zien!

We willen persoonlijk contact met een bedrijf. We willen menselijkheid zien en een persoonlijke connectie voelen. We willen zien welk gezicht achter een brand zit. We willen het hart achter een brand proeven. Ze willen je gekkigheidjes, je menselijkheid, je talenten, je stijl, ja zelfs je flaws zien. 

Zelfs al werk je met een team. Dan nog wil je heel goed nadenken over het karakter, menselijkheid en visie van het team en hier een gezicht aan geven.

Daarnaast zal een persoonlijk brand er ook voor zorgen dat je minder last hebt van de concurrent. Je krijgt sneller een klik met iemand en je bouwt sneller een relatie en vertrouwen op met jouw klant. Die klik zorgt ervoor dat de klant graag met jou wil samenwerken en niet een ander. 

Ze willen dus jou zien! En hoe meer jij jouw authenticiteit in jouw brand stopt en kraakhelder communiceert wie jij bent, waar je voor staat en waar jij de allerbeste in bent, hoe sterker jouw positie in de markt is. 

Succesvolle merken onderscheiden zichzelf van de rest! 

Ze durven anders te zijn en weten waar ze voor staan. Ze weten precies welke positie ze in willen nemen en hoe ze dit in een heldere boodschap kunnen overbrengen. Ze trekken constant klanten aan die zich herkennen in hun boodschap.

✨ Waar sta jij eigenlijk voor?

✨ Wat is jouw belangrijkste kernboodschap?

✨ Heb jij dit ook rag scherp?

We weten als ondernemer echt wel dat dit belangrijk is, maar het is nog knap lastig om hier precies je vinger op te leggen, laat staan het nog in een heldere boodschap op papier te krijgen.

3- daagse Challenge – Meld je nu aan!

Tijdens de drie daagse challenge gaan we zorgen dat ook jouw merk gaat opvallen in de markt en de beste klanten gaat aantrekken!

Herken jij deze vragen? Dan wil je er bij zijn:

  • Er zijn zoveel anderen. Hoe kan mijzelf beter onderscheiden van de rest?
  • Waarom moet mijn ideale klant voor mij kiezen?
  • Waar ben ik nu echt bijzonder of onderscheidend in?
  • Waar ben ik van nature nu echt heel sterk in en hoe kan ik dit meer overdragen naar de klant?
  • Wat is mijn kernboodschap die ik wil overbrengen?

Doe mee, we gaan er 3 waardevolle dagen van maken! 

Brand, Business & Bloom

In 16 weken tijd leer jij hoe je moeiteloos, met plezier en continue jouw bedrijf kan laten groeien.